irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Mår inget vidare idag

Kategori: Allmänt

Usch och fy och blä! Allt är bara pisstråkigt idag. Utlösande faktor är att det är första advent idag. Jag har ingen lust att sätta upp jävla ljusstakar för att det är så myysigt. Jag tycker inte att det är ett dugg mysigt, för mig innebär det bara vinter, snö och kyla. Har bestämt mig för att sätta upp dem ändå men inte ett skit till blir det. Ska vi ha julpynt får det bli en färdigköpt en i kruka som man kan ha på balkongen i sommar. Resten av prylarna får stå i förrådet till barnbarnen kommer, då kanske man kan sätta upp lite igen för deras skull. När jag mår på det här sättet kan jag inte ens skriva av mig det. Jag vill bara muttra och svära, tur kanske för guben att han jobbar. Förra året fick han sätta upp ljusstakarna för jag brydde mig inte om det. Då kom de upp till andra advent, å andra sidan fick de sitta kvar till långt efter jul i gengäld. För det är lika jobbigt att ta ned eländet som att sätta upp det. Och tack Anna för att det finns fler än jag som inte gillar vintern. Ibland blir jag bara så trött på alla som tycker att det är så mysigt med vintern när man får kura ihop sig i soffan med tända ljus. Jovisst, finge man sitta inne hela vintern kanske jag skulle uppskatta den. Men man måste jobba och man måste handla så ut måste man i eländet. Usch vad jag gnäller idag...och aldrig slutar det snöa heller :`((((
Kommentera inlägget här: