irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Vinter

Kategori: Allmänt

Snö, snö, snö, jag hatar snö! Jag avskyr vinter! Ändå bor jag i ett av de kallaste länderna. För tillfället känns det som om det inte varit någon sommar, det var igår jag pulsade genom den förbannade snön igen i vintern som aldrig tog slut. I år ska det visst bli likadant. I min bitterhet känns det lätt att skylla min feghet att flytta på min barndom eftersom jag fick lära mig att jag inte kunde något. När jag i tonåren sade att jag ville flytta utomlands blev jag utskrattad. Det skulle jag aldrig klara av, vad skulle jag leva på? Det känns dock lite överdrivet att skylla på den även om den är en bidragande orsak. I dagsläget har jag i princip bara mig själv att tänka på eftersom min omgivning idag stöttar mig och inte skulle ha något emot om jag flyttade. Så just nu kan jag nog bara skylla på mig själv som inte tar tag i det. Förra vintern sökte jag ändå arbeten utomlands men fick inga, de kanske är likadana som här att de vill ha 25-åringar. Oavsett orsaken till min feghet avskyr jag den. Varje vinter mår jag dåligt och vill helst av allt gå i ide. Plikttrogen som jag är masar jag mig lik förbannat upp varenda morgon och pulsar iväg till jobbet. När jag kommer hem gör jag ingenting mer än sitter vid datorn. Den har blivit min räddning och bästa vän. Jag kan fly in i spelens värld. Där behöver jag inte tänka.

KOMMENTARER:

  • Anna V säger:
    2010-11-28 | 10:24:04

    Det finns ett träd jag brukar passera på min hund-bajspromenad på kvällen. Vi stannar alltid till där och jag tänker alltid på årstiderna. Och jag känner som du. Det liksom rinner ihop..jag minns när jag stod där i linne och flip-flops och tänkte att...snart är vintern här igen. Och det är den.

Kommentera inlägget här: