irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Långt avbrott...

Kategori: Allmänt

Jag har inte riktigt haft lust och ork att skriva så därför har jag helt enkelt skitit i det! Men idag har jag en strålande dag och känner hur livsandarna börjar vakna till liv igen :) Under min promenad idag kunde jag gå i bara linne, solen skiner och jag frös inte :))))

Mina terapisessioner är bara varannan vecka av någon anledning som jag inte vet, jag kanske inte behöver mer. Idag var iaf första gången jag kände att jag fick ut något konstruktivt. Kanske för att han idag sade saker som jag ville höra och var redo att ta emot ;) Förut har jag bara upplevt det som ganska meningslöst att gå dit. Det har på något sätt varken gjort till eller från. Men idag hade vi ett riktigt samtal och det kändes riktigt bra.

Han fick mig att känna att jag gör rätt. Jag har rätt till mitt liv trots att jag är en maskros. Maskrosor har något i sig som får dem att frodas och de kan uträtta storverk om de får chansen. Visst är vi ett ogräs men ogräs har också rätt att finnas. Folk får tycka att vi är fula och jobbiga (omöjliga att utrota)men vi finns ändå och är riktigt vackra om folk bara brydde sig om att titta lite närmare på oss.

Så idag njuter jag av livet och solen :)
Kommentera inlägget här: