irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

gahhh...

Kategori: Allmänt

another sleepness night, har blivit många av dem på sistone...vet egentligen inte varför, kan bara inte sova så köpte till och med vin till den här helgen för att kunna sova men inte hjälper det, får bara huvudvärk av det. Tycker ändå att jag har haft en lång period av att "må bra" nu, men kanske den ändlösa vintern gör sitt. Gillar inte att försova mig men har ändå lyckats med det den senaste tiden, inte så ofta som mina arbetskamrater vill göra gällande men ändå för mycket för mig eftersom jag sätter en ära i att sköta mitt jobb.
 
Det är egentligen också en märklig sak, att jag har försovit mig kanske fyra gånger på två månader blir det ett jävla ståhej om men de som kommer försent varje dag typ fem tio minuter sägs det inget om. Jag har åtminstone ett par arbetskamrater som kommer försent väldigt ofta och det är aldrig någon som säger något. Men när jag kommer försent är det som att jorden går under, jag får gliringar i veckor om jag har gjort det. Och ändå skriver jag upp varje gång, jag tvivlar på att de skriver upp sina minutrar fast det egentligen blir mer förlorad arbetstid.Om du kommer försent typ fem tio minuter om dagen blir det mer tid än om jag försover mig en gång varannan vecka. Vilket jag har gjort kanske senaste två månaderna medan de har kommit försent mer än varannan dag i ett halvår. Orättvist att jag ska få så många gliringar då.

KOMMENTARER:

  • RME säger:
    2013-05-24 | 22:54:49

    Hej på dig! Du kommer för sent för sällan. Du måste göra det till en vana och en naturlig del av dina arbetskamraters vardag. Då kommer de inte att reagera.

Kommentera inlägget här: