irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Ibland får man bita sig i tungan...

Kategori: Allmänt

och det blir om syster igen...hon är driftig ;) Min äldste son ska gifta sig på lördag och valde att inte bjuda den sidan av "släkten". Men syrran, hon fixar och donar, så nu ska hon vara med på bröllop med efterföljande middag :) Hon gör det inte för sin skull heller utan för att han blir ju så glad om hon kommer ;)
 
Men ikväll var hon ledsen, var osams med sin mamma och ringde och grät :( När hon berättar varför så förstår jag henne men kan ju inte säga så mycket, utan bara försöka tala om att hon gör det hon tycker är bäst. Positivt var ändå att mamma sagt till henne att ha kul på bröllopet och att hon fick åka dit. Så efter en stunds småpratande tror hon att hon kan sova iallafall.
 
Sedan har hon också ansökt om att få en god man, också det på eget bevåg :) Någon på boendet hade visst gjort det och tyckte att det var bra. Hon frågade mig för några år sedan om inte jag kunde vara det till henne också eftersom jag är god man till en annan. Men jag är emot att familjemedlemmar ska vara gode män. Jag tror att man blir alldeles för partisk och tror att man vet vad ens syster i detta fall vill. Eftersom meningen med god man är att man ska ta hand om ekonomin eller personen (beroende på vad man ansökt om) så tror jag att det är mycket bättre med en utomstående som inte har några band till personen.
 
Men det är lite kul att se hur mycket hon faktiskt fixar själv, nu i veckan ska hon åka till stan och kolla upp i pads, så det är härligt att se :)
Kommentera inlägget här: