irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Semestertrött...

Kategori: Allmänt

Vissa dagar är skitdagar, idag är en sådan. Vet inte varför egentligen men skyller på att det bara är fyra dagar kvar till semester. Trött och irriterad, gnällig och sur. Givetvis kommer tankar och funderingar då om varför när jag egentligen inte har någon anledning. På lördag ska jag på bröllop och på söndag åker jag till älsklingen.
 
Det skulle vara så underbart om jag för en gång skull i livet kunde ha tur med pengar och få det där skadeståndet så att jag kan ge sonen och sonhustrun deras bröllopsresa till Hawaii som de vill ha. Han har alltid varit så självständig och fixat saker på egen hand. Likaså med bröllopet nu, de har fixat allt själva. Visst skämmer jag bort dem när jag kan och nu skulle det kännas extra bra att få göra det :)
 
På det sättet är jag en löjligt stolt mamma som känner att mina barn vågar stå för de de är. De är så underbara. De ställer upp på varandra och övriga familjen när det behövs men vi måste inte höras i telefon varje vecka. Vi vet att vi har varandra ändå. Många tycker att jag är en udda mamma som inte ringer mina barn oftare men vi ringer när vi har något att säga. Jag tycker att det är bra och jag tror mina barn tycker att det är bra, annars skulle ju de ringa ;)
 
Men ändå är jag på skithumör idag så lika bra att försöka sova bort det, i morgon är en annan dag...;)
 
 
Kommentera inlägget här: