irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Apropå soc...

Kategori: Allmänt

Det är samma sak här som i Sverige, kan de lura en så gör de det! I vårt fall är de skyldiga oss närmare 1000 euro från augusti till nu. När vi visar dem våra uträkningar får vi till svar att vi räknar fel. Hur svårt är det att räkna på normen? Om vi räknar sammanlagda inkomster från dem och arbete har vi fortfarande inte enligt normen.

Men det vi fick reda på är att YourSurprise tydligen har satt i system att anställa folk för tre månader och sedan kicka dem! Socialen här har uppenbarligen dåliga erfarenheter från dem med människor som har fått jobb för att sedan vara tillbaka hos dem tre månader senare. Jag måste vara extremt lättlurad som verkligen trodde på ett fast jobb.
Kommentera inlägget här: