irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Arbetslös...

Kategori: Allmänt

Som jag sagt tidigare, det är väl märkligt hur mattan ska ryckas undan varje gång man känner att man är på gång med något bra. För två dagar sedan var jag på möte på jobbet, allt var bra och mitt kontrakt skulle förnyas. Idag blev det ett nytt möte där de har bestämt att den svenska marknaden går för dåligt så väck med mitt jobb.

Typiskt när jag precis börjat känna mig varm i kläderna. Extra tråkigt eftersom jag dessutom verkligen gillade det. Men kanske lika bra, soc tar ju ändå det jag tjänar så kan ju lika gärna leva på dem ett tag då...eller leva, överleva är väl ett bättre ord eftersom två personer ska klara sig på 1279 euro per månad...
Kommentera inlägget här: