irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Våren!

Kategori: Allmänt

Nu börjar den komma på riktigt! Nu är det ljust klockan sju när jag går till bussen, det är ljust klockan sju på kvällen. Luften börjar kännas ljummen och solen värmer när den är framme. Jag har sett den första maskrosen, krokusen blommar. Hundskiten och allt dött gräs luktar avlopp. Äntligen!
 
Visst, jag har fortfarande långkalsonger och dubbla tröjor och strumpor, men idag var första morgonen som jag inte frös när jag gick iväg. Klockan sju på morgonen! Trots en regnig dag har det varit ljumma vindar och yepp, livet börjar om, som alltid på våren, allt ser ljusare ut även om det inte är det.
Kommentera inlägget här: