irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Kräksjuka

Kategori: Allmänt

en bra bantningskur? På två dagar har jag gått ner lika många kilo. Synd bara att jag hatar att spy. Sitta på toa är jag van vid med min krångelmage. Kräkas är på något sätt så fruktansvärt äckligt och ohygieniskt. Bakterierna bara flyger omkring, du måste hänga över toaletten där det är ännu mer bakterier. De flyger dessutom mer än två meter omkring i rummet, vilket är mer än vårt badrums yta.
 
Efteråt känns det bättre men känslan av att allt blir kontaminerat är vidrig. Jag är och har aldrig varit ett städfreak men efter kräksjuka blir jag som tanterna på TV som åker hem till folk och städar. Jag skrubbar som den värsta pedant. Yeak!
Kommentera inlägget här: