irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

har också blivit...

Kategori: Allmänt

en av de där tanterna med glasögonen på halva näsan! Det är ganska skrämmande att jag har blivit en av de där som jag alltid skrattade åt! Det finns alltid en av dem på jobbet. En kärring som behöver få sex, en kärring som inget ser, en kärring som är i klimakteriet, en kärring som alltid vet bäst, en kärring som alltid städar osv osv...

Och jag har blivit en eller flera av dem! Gahh, nu får jag åldersnoja! Jag som alltid är ung, jag som alltid är vacker, jag har mina fina ben och mina bröst som nu hänger till magen, mina naglar, hmm, de kan jag fortfarande hålla fina men vad hjälper det?

Måste vara att jag snart är femtio, men kom igen, är inte femtio det ny trettio? Jag är ju bara tjugonågonting ju! Så varför ser en trettioåring ut som ett barn för mig?
Kommentera inlägget här: