irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Höga chefer

Kategori: Allmänt

Nu är jag uppretad igen! Alla dessa höga chefer som försvarar sina höga löner och bonusar, de jobbar ju såå hårt för sina hundratusentals kronor per månad. Jag kan slå vad om att jag faktiskt skulle kunna göra deras jobb för mindre än hälften av summan de får i lön.

När det börjar blåsa så behöver de inte göra skäl för sin lön! Då kan de säga att jag visste inte eller jag kommer inte ihåg och klara sig undan! Är det inte det de har sina höga löner och bonusar för? För att faktiskt veta och komma ihåg? Om du är chef för ett stort företag och lyfter flera hundratusen i lön så är det tamejfan ditt jobb att VETA och KOMMA IHÅG saker!

Jag tycker att det är dags att alla dessa glömska och okunniga chefer ställs till svars för sina misstag! De ska inte komma undan med att glömma och inte veta. Om de glömmer eller inte vet ska de ställas inför rätta och ge tillbaka sin lön och sina bonusar som de har fått just för att de är så kunniga inom sitt jobb.

Som förslag kan ju jag tycka att de ska bli skyldiga att ge sin lön under ett år till en arbetare inom ett låglöneyrke och få deras lön i utbyte ;) Jag slår vad om att arbetaren skulle kunna klara sig i åtminstone tio år på det :) Medan den stackars chefen skulle svälta ihjäl :D
Kommentera inlägget här: