irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Man ska inte önska andra olycka

Kategori: Allmänt

Men ibland önskar jag verkligen att alla oförstående människor som finns därute fick prova på att leva under myndigheternas "beskydd". Det är så lätt att säga till folk att lagarna är för oss och att det är vi som skapar dem genom att rösta. Tyvärr är människan "glömsk" både på gott och ont och ramlar alltför ofta tillbaka till sina fördomar som staten är de första att anamma och utnyttja mot de som de ska skydda.
Kommentera inlägget här: