irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

men det är klart,

Kategori: Allmänt

jag ska ju vara tacksam, glömde ju det i allt gnällande! Jag ska ju vara tacksam att jag faktiskt får ett tak över huvudet, jag ska ju vara tacksam för att jag kan cykla 20 minuter till och från jobbet, då får jag ju motion och behöver inte lägga mina surt förvärvade slantar på ett busskort. Jag ska ju vara tacksam att jag kan äta varje dag, även om jag inte kan koka maten så kan jag ju äta den rå! Jag ska ju vara tacksam för att barnen i Afrika svälter för annars kan jag ju inte njuta av min råa måltid!

Yes!, Jag är så JÄVLA tacksam för vad livet har att erbjuda och om jag någonsin, mot förmodan skulle bli rik, glöm att jag kommer att ge er en krona, den första som säger, du vet vilka dina vänner är kommer att få en käftsmäll som heter duga. Istället kommer jag att skryta över mina pengar, ahh, det är så härligt att vara rik och titta på allt jag kan göra, jag kommer verkligen att slänga tillbaka all ignorans som folk bemöter mig med.

Men nu är ju inte chansen så stor att jag någonsin kommer att bli rik så jag ger detta ett år. Om jag inte ser en ljusning till min 50-års dag så kommer jag att säga farväl till den här så kallade rika världen och försvinna. Detta säger jag inte för att jag är deprimerad, utan för att jag är arg! Jag kommer att bli en "missing person" och hoppas att ingen någonsin kommer att hitta mig igen.
Kommentera inlägget här: