irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Tur i oturen kanske

Kategori: Allmänt

att vi inte hann att gifta oss, så kanske borde vara tacksam för syrrans strul som gjorde att vi inte kunde gifta oss...ena sekunden tror du att äntligen ler livets gudar mot dig, pfft, nästa dras mattan undan igen och du är totally nothing! Är så innerligt trött på allt så jag har faktiskt sagt till min deprimerade partner att om han nu skulle bestämma sig för att avsluta det hela, ta mig med! Vad ska jag göra här i ett främmande land utan honom? Jag fattar ju inte ens vilka papper man ska fylla i och efter två år tas det för givet att du ska kunna språket och veta lagarna, vilket inte ens holländarna gör! Men som utlänning ska du tydligen veta mer än de själva.
Kommentera inlägget här: