irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Yepp, mera gnäll!

Kategori: Allmänt

Så, för att fortsätta min "gnällresa" som jag så snällt får kastat i ansiktet hela tiden...jag kommer att flytta ut, vilket leder till att jag kommer att få pengar, men från början inget hem, jag flyttar till en lägenhet som jag inte ens vet om det finns golv i, det finns inga köksattiraljer utan jag får låna Maartens campingkök och campingkyl för att överhuvudtaget kunna laga mat tills jag har råd att köpa en spis och kyl och jag får tvätta mina kläder i duschen tills jag får råd att köpa en tvättmaskin. Jag kommer inte att ha en TV, vilket inte bekymrar mig särskilt mycket eftersom jag ändå inte är en TV-människa. Jag kommer att ha två madrasser som jag kan lägga ovanpå varandra för att få en säng och ett set med trädgårdsmöbler som jag får använda som köksbord med två stolar.

Eller så tar jag med mig det jag har köpt för mitt skadestånd och lämnar Maarten i den situationen. Han kan få ett LÅN för att köpa nödvändiga saker på second hand. MEN då måste han lämna över sin ekonomi till de sociala myndigheterna och i princip få fickpengar, om ens det för sitt dagliga liv. HAN HAR TVÅ DIAGNOSER och ska behöva leva som en fängelsekund. Jag slår vad om att även fängelsekunder har det bättre!

Han besökte socialen idag och de gjorde en bedömning för två år sedan och enligt den kan han arbeta. Jaha? Varför talade de inte om det för två år sedan då? Då levde vi med socialhjälp, så det känns ju lite märkligt att de nu, två år senare talar om detta. Vi har bara levt utan dem i ett år så om han kan arbeta, borde han ju redan ha gjort det i ett år?
Kommentera inlägget här: