irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Kanske jag är orättvis men...

Kategori: Allmänt

Om det nu är syrrans fel, varför tillåts hon då att få detta manipulationsutrymme? Från början var det sagt fyra dagar, 19-22 juli, de lämnar av henne här och vi lämnar av henne där. Jag tar semester dessa dagar för att kunna vara ledig när hon är här. Nu ändrades det först till att hon istället ska komma den 14-15, sedan skulle hon inte komma alls, tillbaka till den 14-15 för att sluta med en dags besök den 14.

"Pratade" med hennes mor för att få reda på hur det nu blir en gång för alla. Då helt plötsligt ska vi hämta och lämna henne, trots att vi har sagt från början att vi tar ena resan och de tar den andra, annars får hon ta buss en av resorna. Jo, men eftersom det är vi som har bestämt att hon ska komma så får ju vi ta på oss det, va? Näe, jag talar om för henne tre gånger att vi tar ena resan och till slut accepteras det, för min syster skull. Storartat att hon kan göra något för hennes skull.

Varför ska vi "betala" för att hon vill komma och hälsa på? Vi lever redan under existensminimum och hennes mor får resa, uppehälle och bensinpengar för att hon får följa med på deras semester. För mig handlar det dessutom om principen, vi betalar gärna en resa men lite rättvisa ska det väl ändå finnas?

Jag har redan "offrat" en veckas semester som nu är uttaget helt i onödan och som jag kunde ha använt på ett bättre sätt. Men får väl hoppas på solsken så att vi kan åka och fiska istället.
Kommentera inlägget här: