irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Offentlig ursäkt till mina barn

Kategori: Allmänt

Eftersom jag offentligt talade om en del av mina åsikter får jag också be om ursäkt offentligt. Jag är ledsen att jag sårade er och inte såg er syn på saken. Som mamma är mitt jobb att stötta er under en svår tid av ert liv och jag misslyckades eftersom jag under samma tid hade en svår tid själv. Det gjorde att jag inte kunde se och sätta era behov framför mina egna.

Nu har jag insett att mitt jobb inte är att utkämpa andras strider, mitt jobb är att finnas för er som mamma.

Det jag ber er respektera är att jag kommer aldrig att kunna sluta vara den jag är. Jag kommer att fortsätta skriva på min blogg och Facebook om mina känslor och hur jag för tillfället känner och tycker.

Nu har jag fått insikt i hur ni kände och det är jag väldigt ledsen för att jag förvärrade genom mitt sätt att vara. Tyvärr är vi mammor bra på att dra "dåligt samvete kortet" när vi känner oss orättvist behandlade.

Jag älskar er mina barn och hoppas att ni kan förlåta mig!
Kommentera inlägget här: