irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

På samma gång kan jag bli så fruktansvärt irriterad på min egen så kallade mamma

Kategori: Allmänt

som så totalt förnekar mina sexuella övergrepp...är det bara handikappade personer som kan råka ut för dem? Nu ser jag på Facebook (ja, jag har tillgång till min systers konto) hur hemskt det är att hon har råkat ut för detta TVÅ gånger, vilket i sig är hemskt och jag hoppas verkligen att aset åker dit för det! Ja, jag råkade också ut för det av både min "morfar" och min "pappa", när jag berättade för min "mamma" ledde det till en ursäkt från "morfar". När min syster råkar ut för det är det värsta pådraget på Facebook och det ska polisanmälas, för att det händer utanför familjen...självklart ska det polisanmälas! Jag mår fruktansvärt illa över att hon har råkat ut för detta, men jag blir också fruktansvärt illa berörd över att MINA sexuella övergrepp degraderades till en ursäkt för att de hände inom familjen medan de som händer utanför familjen är en fruktansvärd händelse. Vad gör ett sexuellt övergrepp värre än ett annat?
Kommentera inlägget här: