irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Vänner

Kategori: Allmänt

Det är konstigt, eller kanske ett bevis på hur störd jag är, men jag har aldrig haft ett stort behov av vänner. Jag har bekanta, men inte vänner. Det finns ett fåtal som jag ser som vänner och tyvärr blev jag ännu en gång bevisad att de som du tror är äkta inte är det. Men jag har väl fel igen, inte ens en vän ska behöva stå ut med mig. När du är en så kallad vän, så har du rätt att lägga dig i mitt liv?

Jag är inte så säker på att jag håller med, ja, åsikter kan du ha, men tryck inte upp dem i ansiktet på mig i ett hånfullt och nedvärderande tonfall. Jag är och har aldrig varit korkad och vill ha en saklig diskussion, inte sandlådan, speciellt inte om saker som ligger mig varmt om hjärtat. Det är som att vifta med ett rött skynke och få mig att känna mig ännu mer värdelös än jag redan är. Yepp, jag är säkerligen orättvis men även jag har känslor och en vän vet det.

Kanske två till fem gäller även här, för två negativa saker måste du ha fem positiva... medan jag reagerar tvärtom, jag retar ihjäl mig på alla fejkade inlägg för ingen kan vara så lycklig hela tiden som det ser ut som på facebook...
Kommentera inlägget här: