irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

gahhh

Kategori: Allmänt

kan inte ens komma på en rubrik, men är så förbannat frustrerad så trots att jag sagt att jag inte vill skriva igen så är jag här...kärringaset vinner...jag är inte tillräckligt stark för att stå emot, hon får som hon vill. Samtidigt retar det ihjäl mig, jag vill vara den som visar att manipulation funkar inte, men för min systers skull kan jag inte det. Jag älskar min syster och vill inte att hon ska fara illa bara för att hennes fucking morsa inte kan inse att jag vill henne väl. Så, ännu en gång får jag svälja min stolthet och göra det som är bäst för syrran. Det svider, det finns ingen i hela världen som jag föraktar mer än hennes mor just nu, hur kan man leva sitt liv och även ha vänner när man är så rent ut sagt elak och manipulativ som hon?

Har ju inte varit inne på ett tag så lite historik kanske är på sin plats ;) Syrran, som är mentalt handikappad har äntligen fått tillåtelse att komma och hälsa på mig i Holland. Jag borde ju ha vetat bättre, men jag trodde, i min enfald, att kärringaset hade mjuknat med åren, icke sa nicke, hon förnekar sig inte.

Det hela började med att syrran har frågat mig ett flertal gånger om jag vill ha något från Svedala när hon kommer och jag har varje gång svarat att jag vill ha snus. De åker på söndag och jag bad hennes personal att se till att hon hade köpt snus och får till svar att det har hon inte råd med. Vad? Hon har lovat mig i två månader att hon ska ta med sig snus så jag har inte beställt det från barnen för att hon ska komma med det. Näe, hon kan inte lägga ut för det för att hon har inte tillräckligt med pengar för semestern om hon måste göra det.

Ok, akututryckning till bror som, trots sin egen akututryckning, fixar det, han får telefonsamtal om att syrran inte tänker komma för att vi är osams? Vaaa? Är vi osams? Varför är vi det? Jag har pratat med henne och vi har bestämt att vi ska höras idag, är vi osams? Yepp, mor ringde till honom på kvällen och talade om att jag och syrran var osams så hon skulle inte komma hit och om jag vill ha snuset så kan de lämna det på campingen.

Fuck, vem ljuger eller är manipulativ? Är det jag, syrran, hennes mor eller hennes personal?
Kommentera inlägget här: