irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Konsekvenser

Kategori: Allmänt

Jag hade först inte tänkt att skriva det här, men nu gör jag det ändå. Syrran har mer eller mindre tjatat sedan jag flyttade hit om att hon vill vara med på vårt bröllop. Vi har sagt att boka när du kommer så bokar vi giftermål.

Ett litet bröllop i kommunhuset med henne och en kompis som enda vittnen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men inget bröllop nu, dels för att det var för att hon skulle kunna vara med, dels för att vi inte bokat något reservvittne.

För oss är det väl ingen större katastrof då ingen av oss tycker att det är superviktigt att vara gift och det är tråkigt att behöva ställa in, men det visar väl att man ska vara mer förutseende och inte räkna med att alla kommer så nästa gång får vi väl fråga barnen med fruar att vara vittnen 😉

Kommentera inlägget här: