irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Avstånd

Kategori: Allmänt

är relativt...haha, chattade precis med en amerikan och var tvungen att kolla kartan för att inse att Ohio faktiskt är nordöst istället för midväst som jag alltid har trott!

Jag får ofta höra att om jag bodde där du bor så skulle jag åka till Paris varje helg. Gahh, Paris är 40 mil från oss, det är som att åka till Dalarna eller Malmö varje helg från Linköping och nej, det gör du inte.

För mig går gränsen vid typ 25 mil, åka till Stockholm är inga problem över en helg men längre, hmm, då blir det på gränsen för längre tid än en helg.

Här går gränsen vid 15 mil för trafiken gör att du måste räkna med åtminstone en timmes försening i mitten så 15 mil kan ta 3 timmar. Det går inte att räkna km, du måste räkna tiden så antar att jag på det sättet blivit mer nederländare än svensk...
Kommentera inlägget här: