irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Paranoia

Kategori: Allmänt

Ja, jag kanske är knäpp, men jag blir paranoid när du kommer och frågar mig om jag bloggar igen. Ja, jag bloggar igen men det är inte så mycket om dig som du tror.

För mig är den här bloggen en ventil, jag måste få ur mig mina tankar och känslor och det spelar inte så stor roll för mig att vara anonym längre.

Givetvis vet alla som känner mig och dig att jag bloggar om oss, men det är trots allt inte så många som läser och då känner jag att det är lättare att skriva på tangentbordet än att ha en helt hemlig dagbok.

Ingen i Nederländerna läser min blogg på svenska och ingen här känner mig så jag tror att vi är ganska anonyma i vilket fall. De få hemma i Sverige som läser känner kanske igen mig men inte dig.
Kommentera inlägget här: