irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Inaktivitet på nätet

Kategori: Allmänt

När jag sitter här i min ångest och känner mig ensam (trots att jag har min gubbe på bottenvåningen), slås jag av hur flyktig nätvärlden är. I princip är alla mina tidigare kontakter numer inaktiva. Är bloggande ute? Har folk börjat använda andra internetmedier som twitter, instagram eller vad de nu kan heta? Nu är ju jag inte den mest aktiva personen med mitt bloggande, men trodde att om du har ett konto så använder du det även om du inte är aktiv hela tiden. Kanske folk skaffar sig nya konton på andra bloggar? Om de vill börja blogga om något annat? Jaja, bara att inse att jag inte hänger med längre, jag är gammal och ute, men ftf, även om jag inte hänger här varje dag eller varje år så kommer jag alltid tillbaka eftersom det här är min blogg och oavsett tid kommer det alltid att vara min...
Kommentera inlägget här: