irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Rösta

Kategori: Allmänt

Idag har jag för första gången röstat för kommunen här. Som svensk tycker jag de har ett lustigt system (förståss). De har olika val för olika instanser. I Sverige röstar du kommun, landsting och riksdag en gång per fjärde år, här delar de upp det och jag undrar om det kan påverka röstantalet?

Sverige har alltid högt deltagande i valsammanhang, beror det på att allt är sammanslaget eller beror det på propaganda?

Här uppnår kommunvalet till 50-60%, landsting omkring detsamma och lite högre, runt 70%, i regeringsvalet.
Kommentera inlägget här: