irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Bax music

Kategori: Allmänt

haha, håller med alla som säger att det är ett Kalle Anka företag. Jag har jobbat som översättare där och all kritik stämmer. Allt de gör är att hålla priserna nere för att få kunder och om du som anställd har åsikter, tystas de snabbt ned. Du har ingen rätt att komma med idéer eller klaga, då kan du gå, helst idag.

Lönen är urusel, normallön som översättare är 2500-3000 euro och Bax betalar under 2000. I gengäld får du tårta om du tillhör de bästa :D Du måste arbeta hela December, semester är inte tillåtet då. Senare kommer andra event som du inte får ta ledigt under och du måste, oavsett yrke, vara beredd på att hoppa in på lagret eller kundtjänst.

Nu har de inte ens en svensk som jobbar där för det var för dyrt, istället sög de ut det sista från den sista svensken som jobbade där, med löfte om att det kanske fanns andra möjligheter senare. Vad jag kan se fanns det inga. Så nu är allt på engelska och de använder google translate för att översätta svenska mail. Haha, när jag jobbade där var google translate det värsta du kunde använda, ahh, vi vill ha det äkta, google ger dåliga översättningar, jaa! Och nu? Skit ner er, skriv inte på svenska, vi har bara engelsk support och inte ens det fungerar som det ska.

Gissa om jag är glad att jag har slutat där!
Kommentera inlägget här: