irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Väderkänslig

Kategori: Allmänt

Undrar ibland över det där med vädrets påverkan på det mänskliga psyket. Mycket väderprat här nu men är så less på det. Ändå har vintern bara börjat, sorgligt men sant. Det äter upp mig både inuti och utanpå. Kroppen blir torr och fnasig och psyket blir knasigt. Vintern är bara en lång väntan på våren då jag kan leva igen.

KOMMENTARER:

  • Anna V säger:
    2010-12-02 | 09:37:40

    Ja, och tänk de som VÄLJER att bosätta sig på Svalbard. Jag är lite knäpp - men jag gillar att vakna t ex på Gran Canaria, känna doften av avgaser genom fönstret, höra trafiken och byggarbetare som tjoar och hoar ..ändå bor jag mitt ute i den svenska skogen.

    Tyst, kallt, mörkt.

  • Irmeli säger:
    2010-12-05 | 10:42:30
    Bloggadress: http://irmeli.blogg.se/

    Joo, senast när vi var på Kreta så hade vi ett par nordnorska grannar och de längtade hem! Vi ville gärna stanna kvar ännu längre...

Kommentera inlägget här: