irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

liten uppdatering...

Kategori: Allmänt

Helgerna är slut och jag skulle sätta igång igen. Tyvärr har jag haft lite annat som varit mer akut att pyssla med. Jag har iaf varit på ett läkarbesök som tog cirka tio minuter och i princip gick ut på att skriva ut ett nytt recept på lyckopiller...sedan har jag fått tid för psykologkontakt och tanken är visst att jag ska träffa den personen en gång i veckan. Mer vet jag inte för tillfället. Men det får bära eller brista, jag SKA klara av det! Jag har bestämt mig för att försöka allt som de råder mig att göra. Antagligen kommer jag att tycka att vissa saker är ren idioti men jag ska ändå försöka. Funkar det så är ju allt frid och fröjd, funkar det inte har jag iaf försökt. För tillfället har jag ännu en gång stoppat tillbaka allt i garderoben och vill inte plocka fram det just nu. Det kommer tillbaka, det gör det alltid men just nu vill jag leva i nuet fram till terapin börjar. Då blir jag tvungen att gräva efter liken igen och försöka göra dem rumsrena eller något...

KOMMENTARER:

  • Anna V säger:
    2011-01-17 | 13:30:59

    Kram på dig Lina. <3

Kommentera inlägget här: