irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Welcome to casa de MaarLin

Kategori: Allmänt

Från att ha bott på 250 kvadrat bor vi nu på 63. Det har varit ett pussel att få in alla saker min älskling ser som nödvändiga efter att ha varit van att kunna stuva undan allt och inget. Jag som är van vid att bo på 35 kvadrat ser mer saker som just saker. Jag håller kvar en glashäst, min gamla nalle och en bokserie, de enda minnena jag har efter min mamma.
 
Det tråkiga är att vi fick lämna saker som kastas när vi kunde ha användning för dem. Nu har vi istället blivit tvungna att köpa allt nytt och givetvis svider det eftersom det enda som ingår i hyran är badrummets interiör och diskbänken i köket.
 
Våra kvadrat är faktiskt ganska välplanerade så trots att det är litet har vi det mesta vi behöver, i en drömvärld skulle jag vilja ha lite större trädgård och ett gästrum, för vad vet jag inte då vi aldrig har gäster, men det känns bra att kunna ha ett eget rum att erbjuda istället för bäddsoffan ;)
 
Så här kommer lite ocencureade bilder, är du känslig för mycket skit i hörnen, titta inte! Övervåningen är ett avlångt skräprum och sovrummet. Dem får ni inte se just nu ;)
 
 
 
Börjar med vårt frimärke till framsida. Har inga bilder innan jag grävde upp den, men det var bara ogräs och buskar ;)
 
 
Vi ska plantera gräs, men just nu är det en jordhög :D
 
 
Vårt datarum.
 
 
Matplats med utsikt över det stora köket.
 
 
Här får ni sova om ni skulle komma på besök ;) Luna älskar att sova på soffan så henne får ni som en extra bonus!
 
 
Baksidan är lite större än ett frimärke, men ingen plats för min pool :(
 
 
Men nästa projekt är att gräva upp även den så jag kan få rum med en liten plaskdamm ;)
 
Kommentera inlägget här: