irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Mogna familjen

Kategori: Allmänt

Inte för att jag påstår att jag är mogen, men jag tycker nog att det går till överdrift när syrrans familj bestämmer vilka vänner hon får ha på facebook.

Av en händelse upptäckte jag att jag var borttagen som vän på hennes sida och jag frågar henne varför hon har tagit bort mig. Vi hörs, som sagt mer eller mindre varje dag. Hon står helt frågande, vaa, nää, det har jag inte gjort, i så fall måste någon annan ha gjort det, kanske den andra syrran?

Vilken rätt har de att ta bort mig som vän? Det är ju samma sak som att jag skulle deleta dem, undrar vad som skulle hända då?
Kommentera inlägget här: