irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Gräver lite ändå

Kategori: Allmänt

Nu har jag suttit här och hoppat mellan olika bloggar. På ett sätt är det skönt att se att jag är långtifrån ensam om mina upplevelser. Samtidigt väcker det en sorg över att det svenska välfärdssystemet är så illa rustat att upptäcka och hjälpa barn som far illa. Rent personligt är det egentligen märkligt att man kan njuta av att läsa om andras elände. Men det gör jag, jag gräver in mig i deras berättelser, gråter en skvätt och fortsätter läsa. Ibland är det skrämmande med igenkänning, ibland är det långt från min egen verklighet. Jag borde väl också ta tag i designen på den här bloggen. De flesta är så duktiga och har jättefina bloggar. Jag bara skriver rakt upp och ned. På sätt och vis är det väl texten som är det viktiga men...jaja...jag är helt enkelt för lat eller något.

KOMMENTARER:

  • G säger:
    2010-12-05 | 15:29:35

    Ja jag har då inte tänkt på designen alls. Går bara in här för att läsa vad du skriver.

  • John säger:
    2010-12-06 | 13:12:42
    Bloggadress: http://trasiguppvaxt.blogspot.com/

    Hej,



    Länka gärna men jag kommer bara att skriva ett par inlägg till. Ta hand om dig/

  • Häxmamman säger:
    2010-12-07 | 18:32:35
    Bloggadress: http://stickmonster.bloggagratis.se/

    Hej Irmeli! Tack för dina ord, klart att du får länka, jag ska länka till dig då jag har mer tid/Kram och skönt om dig

  • Anonym säger:
    2010-12-08 | 14:40:09
    Bloggadress: http://onefight.blogg.se/

    Du får länka mig om du vill. Spelar inte sån stor roll för mig faktiskt. Men om du vill det, så gör det. No problems.

Kommentera inlägget här: