irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Vilja

Kategori: Allmänt

Så länge jag var liten stod min vilja i skogen och växte. När jag äntligen blev stor nog att få den hade den pinats av väder och vind så det fanns inte mycket kvar av den. Jag fortsatte att leva under andras vilja. Än idag har jag svårt att veta vad jag vill. Gör jag saker för min egen skull eller för andras? Inte förrän jag var 30 började min vilja växa till sig. Tyvärr hade den utsatts för lite för hårda väderomslag så den hade inte hunnit bli tillräckligt stor och stark för att klara sig på egen hand.

Idag vet jag mer vad jag inte vill än vad jag vill. Jag vill inte leva. Jag vill inte dö. Jag vill inte skratta, jag vill inte gråta. Jag vill inte sitta med ett tomt hjärta. Jag vill inte jobba, jag vill inte vara hemma. Jag vill inte glömma, jag vill inte minnas. Jag vill inte förlåta. Jag vill inte hata. Jag vill inte ge, jag vill inte ta.

Jag vill sova.
Kommentera inlägget här: