irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Varför? Jag fick ett mail om den här bloggen idag som fick mig att gå hit igen. När jag läser ser jag vilken resa det trots allt har varit.

Idag har jag, om inte ett bra liv, ändå ett liv. Jag fick ersättningen och det hjälpte mig att göra allvar av mina planer på att flytta utomlands. Som jag sade innan, pengarna har i sig inte gjort mig lyckligare men de hjälpte mig att flytta. Och visst, på ett sätt har de väl gjort att jag ändå känner mig trodd, men med facit i hand beror det mer på att barnagalagen fanns när jag blev utsatt som gjorde att jag fick pengarna. Hade det varit innan lagen hade det tagits hänsyn till det och vem vet?

Nu lever jag i Holland med en man som låter mig vara den jag är. Han finns för mig i alla lägen. Jag hoppas att jag finns för honom i alla lägen också. Vi har våra ups and downs och kämpar mot socialen även här. Det verkar som att europeiska regler överlag har en sned människosyn.

Blev tyvärr lite nedstämd av att läsa min egen blogg, det känns helt sjukt att sådana här saker får fortgå utan att någon reagerar.

I morgon ska jag åka till Sverige för begravning av mina barns far. Det gör mig ju heller inte på topp precis. Han har funnits för mig i 30 år och nu är han borta. Ännu en anledning för mig att hata vintern, han dog i en halkolycka.

Det positiva är att jag får se mina underbara barn med respektive igen, trots allt tråkigt får jag träffa dem för tredje gången på en och en halv månad. Det ska också bli roligt att se alla gamla vänner igen fast det är en tråkig händelse som gjort det möjligt. Så det är med blandade känslor jag åker.

Hur som helst, nu fick jag ändå lust att börja blogga igen, så vem vet, kanske det kommer fler inlägg!
Kommentera inlägget här: