irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Badat...

Kategori: Allmänt

eller nästan åtminstone...det är inte tillåtet att bada i lilla sjön, men eftersom jag var tvungen att gå i med nätet för att fånga fiskarna så kan man ju passa på :) Trodde det skulle vara snorkallt men var nog minst 18 grader och yepp, det är en liten sjö så värms upp snabbare, i havet är det typ 14 så det får vänta ett tag till. Hehe, min lilla plaskpool är kallare än det var i sjön :D

För övrigt blommar ju tulpanerna för fullt nu, har tyvärr inte varit ute och fotat dem, men det är ganska underbart med de blommande fälten. Blomsterparaderna pågår för fullt, har inte varit på någon dock, bara sett dem på TV så det får väl bli nästa års vårnöje ;)

Men firade kungen på koningsdag i måndags, det är en rolig tradition här, barnen har en egen marknad där de säljer sina avlagda leksaker och kläder. De får en gratis marknadsplats om de markerar sin plats med krita ;) Hela Holland firar, Amsterdam är som ett enda stort Skänninge Marken.
Kommentera inlägget här: