irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Fisketur

Kategori: Allmänt

Så, efter en tur ned i träsket har vi idag tagit årets första fisketur. Fyra fina fiskar blev det! Synd bara att man måste lämna tillbaka dem, annars hade vi haft några middagar! Vet inte hur karp smakar men är säkert ätligt, äter inte japanerna dem?

 
En liten...
 
 
ännu mindre...
 
Dagens största
 
 
Och lite mindre igen...
 
Och självklart vill Luna vara med på bild...
 
Vår lilla linslus ;)
 
Men är lite kul med alla tyskar som kommer, Maarten är en av storfiskarna i den här lilla sjön, hans rekord är 42 fiskar på en dag! Så alla kommer och frågar om bete och krokar och jaa, vad man nu frågar om när man fiskar ;) Min tyska är ju inte den bästa! Idag gjorde vi iallafall en tysk pojke på typ 12 år lycklig, han fick hålla en av fiskarna och Maarten fixade en krok åt honom och gav honom en del av betet, sedan kom han tillbaka med jämna mellanrum för att kolla hur det gick för oss :D
Kommentera inlägget här: