irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Det är inte lätt att hålla modet uppe...

Kategori: Allmänt

Hur mycket jag än försöker att se det positivt, jag får cykelavstånd till jobbet, jag kan gå ut mer, vi har helgerna här, jag får mer ledig tid, i slutändan får vi pengar över, just nu överväger ändå det negativa och jag undrar om det kommer att vara värt det.

Lägenheten jag flyttar till ligger i ett "äldreboende" och det finns ingenting i den, den luktar illa så jag måste sanera den innan jag flyttar in. Jo, nu ljuger jag, den har fula missfärgade tapeter, en skitig toalett och dusch, men jag får iaf en ny toalettsits, yippe! Den andra lägenheten jag tittade på hade inte ens tapeter och luktade ännu värre och var överhuvudtaget inte städad.

Det blir att ta med ett gäng klorinflaskor och försöka få bort lukten. Hoppas att tapeterna klarar av det. Jag förstår mig inte riktigt på det här systemet med att hyra ut lägenheter utan något i dem. Inga golv, ingen kyl/frys eller spis, inga tvättmöjligheter, inget underhåll, inte ens städning innan du flyttar in.

Kommentera inlägget här: