irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

För när vännerna försvinner...

Kategori: Allmänt

ser man allt med lite andra ögon...och yepp...de man tror är vänner är det inte och säger du att du är min vän så är du kanske (inte) det...det sägs att det finns alltid något bra i det som sker och tron är ofta det som ger en styrka, ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv, när ångesten och ensamheten kommer, för när vännerna försvinner...allting kan gå itu och ett hjärta kan gå i tusen bitar... Yepp, mitt hjärta är där nu och jag ser ingen väg ut, jag kan inte åka tillbaka och jag kan inte stanna här, var ska jag fly nästa gång? Sydamerika, Afrika eller Döden?
Kommentera inlägget här: