irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Ännu en dag

Kategori: Allmänt

med alldeles för mycket, min hjärna snurrar, men ännu en gång av goda nyheter. Vår ekonomiska rådgivare är guld värd. Hon ser till att vi får saker som vi har rätt till så nu kommer jag antagligen att få retroaktiv ersättning för min glutenintolerans.

Jobbet jag sökte har jag fått en tredje intervju till och det låter som att de kommer att erbjuda mig ett jobb. Jag hoppas att jag får tillräckligt med timmar så att vi kan överleva ett tag till. Lönen är antagligen skit, men åtminstone får jag någon form av struktur igen.

Slutligen ringde vårdcentralen och jag hade missuppfattat mina sprutor, nu behöver jag bara en vitaminspruta var tionde vecka och det är en lättnad att slippa gå dit två gånger i veckan.

Så nu ska jag försöka rensa hjärnan med lite spel, phew!
Kommentera inlägget här: