irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Förbannade hjärna

Kategori: Allmänt

Ännu en natt utan sömn och givetvis måste min hjärna mala. Idag (igår) var jag tvungen att gå upp tidigt, hade "möte" med min "vad hon nu är" 9.30, vilket egentligen inte är så tidigt men för mig är det tidigt. Jag har vänt på dygnet och sover till tolv.

I vilket fall som helst så hade jag bestämt mig för att avsluta det hela för att jag känner att jag kan inte och jag vill inte förändra mig själv igen.

Fuck igen, jag talar om för henne att min tidigare psykolog trodde att jag är autistisk och jag tror inte på mindfulness. Då börjar hon med att jag kanske har borderline och har du provat mindfulness?

Gahh, var det inte precis det jag sa? Att jag inte tror på mindfulness? Vill du ha en utredning? Jag vet inte, men kanske. Vad hjälper det dig? Gahh, jag vet inte, kanske att jag kan få svar på varför jag är som jag är.

När jag tänker tillbaka så kanske mina så kallade föräldrar gjorde något rätt i att vara övertydliga. Ja, men det är väl bra? Ja, kanske just det var bra, men i övrigt växte jag upp i en dysfunktionell familj. Ja, men det var väl bra att de var tydliga?

Ja, de sade till mig och påminde mig om saker, men samtidigt så utnyttjade de mig sexuellt och misshandlade mig både psykiskt och fysiskt.

Ja, men det var väl bra att de var tydliga?

Gahhh!!!!!
Kommentera inlägget här: