irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Från ont kommer gott?

Kategori: Allmänt

Just nu hoppas jag det iallafall, jag var på en tredje och sista intervju idag och har fått ett nytt jobb. Det är tillbaka från scratch med äldrevård, men verkar vara ett seriöst företag och får bättre betalt än jag räknade med :)

Det ska bli så skönt att slippa vara rädd för att gå till jobbet, slippa bli slagen och utnyttjad. Utnyttjad blir man väl mer eller mindre alltid på ett arbete, men trots att mina betyg inte är översatta till nederländska än så får jag möjlighet att jobba med det jag faktiskt kan och är bra på.

Var på vårdcentralen också idag och äntligen har jag fått en remiss för utredning. Det ska också bli skönt att äntligen få veta om jag enbart har ångest, panik, depression, autism eller något annat.
Kommentera inlägget här: