irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Manipulation

Kategori: Allmänt

Hmm, har inte borderline en förmåga att manipulera? Jag kan bli så frustrerad över alla dessa psykiska diagnoser som aldrig stämmer. Från början har min älskling haft borderline som ändrades till psykos som ändrades till schizofreni som ändrades till PTSS och en rad andra diagnoser. Nu är han tillbaka till borderline.

Jag har aldrig sett honom som en borderline. Han KAN inte manipulera, han KAN inte ljuga och det är symtom som jag alltid har sett som att bordeline är experter på. Kanske jag är mer borderline än han eftersom jag, enligt min "familj", är expert på det?
Kommentera inlägget här: