irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Mer frustration

Kategori: Allmänt

Han sluter sig och det enda som kan få honom att öppna upp igen är alkohol, vilket innebär att jag tillåter honom att dricka samtidigt som jag måste dricka för att få honom att känna sig säker. Den kombinationen är inte speciellt bra, vi kommer båda två att bli alkoholister till kostnad av att få känna oss som människor.
 
Jag kan känna att bara jag får ett jobb är det ingen fara, då kan jag inte dricka, jag har redan slutat med benzos eftersom jag är för rädd att bli beroende. Jag blir mer rädd för hans del, han har, mer eller mindre, i hela sitt liv haft olika former av beroende. Jag fick honom att sluta med marijuana, men är inte alkohol ett värre beroende?
 
Jag kan också känna att alkohol mer förstör din hjärna och andra organ än marijuana eller hasch gör. Jag har provat både hasch och marijuana och blir bara yr eller illamående av det, medan alkohol får mig att känna mig som en normal person. För mig är allt annat narkotika, men i själva verket tror jag att alkohol är den värsta drogen av dem alla.
Kommentera inlägget här: