irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Tillbaka till milleniumskiftet

Kategori: Allmänt, nyår

Hahaha, det är helt otroligt, jag trodde att jag bodde i ett "fattigt" område, men inte när det handlar om nyår. Då har folk pengar att köpa fyrverkerier för. Det har knallat och bombat hela dagen och efter klockan sex, när det är lagligt, tror jag att jag befinner mig i en krigszon.

Nu har det smällt konstant i fyra timmar och jag antar att det kommer att smälla ännu mer eftersom det nya året inte ens har börjat än. Både hunden och katten har gömt sig, men jag är faktiskt ganska fascinerad. Inte så mycket av fyrverkerierna i sig, men hur har folk råd?

Vi kan inte ens köpa ett billigt paket för typ 50 euro och folk bränner raketer som tokiga. Sparar de hela året för att verkligen bränna upp sina pengar? Eller är det jag som är snål som tycker att det är slöseri?
Kommentera inlägget här: