irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Älskade man

Kategori: Allmänt

Det börjar bli dags att berätta min älsklings historia. Första gången han blev våldtagen var han c:a sju år.

Han berättade för sina föräldrar, som båda var högutbildade, pappa var professor på universitetet i Amsterdam och mamma hade en professur som hon gav upp när hon blev mamma.

Ingen av dem reagerade, det var mer vantro han möttes av, var har du fått det ifrån, sluta fantisera.

De var barn av sin tid, födda under kriget och har man överlevt kriget finns inget värre. Sorgligt nog tror man att med hög kunskap finns visdom och det stämmer inte.
Kommentera inlägget här: