irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Mitt förra inlägg försvann...

Kategori: Allmänt

Märkligt, för det var vad jag egentligen ville skriva och gjorde, kanske kommer det tillbaka, jag beskrev hur jag jag alltid har skrattat åt ångest och hur löjligt jag alltid har tyckt det är.

Nu skrattar jag inte längre, det är en hemsk känsla som jag inte önskar min värsta fiende, eller, för att vara helt ärlig, önskar jag att alla människor fick uppleva det någon gång.

Idag hade jag en bra dag och tyckte att det var en bra ide att ta en promenad på stranden. Yes, in i bilen och off we go. Jag hinner sätta mig i bilen och pang, hjärtat slår i 120, ska jag spy eller få diarre igen?

Hjärnan säger, lugn, det är bara ångest, bara ångest säger mina känslor. Jag håller på att dö här, lugn, stå ut så kommer du igenom det.

Seger eller förlust? Hjärnan säger en sak och känslorna en annan, visst känns det bra att hjärnan inte vinner över känslorna, samtidigt som det känns fruktansvärt att känslorna vinner över hjärnan...
Kommentera inlägget här: