irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Pedofiler

Kategori: Allmänt

Det slår mig också hur många olika typer av pedofiler det finns därute och hur många som faktiskt kommer undan med det. Givetvis är det ingen nyhet att pedofiler söker sig till yrken där de kommer i kontakt med barn, men jag blir faktiskt lite slagen av hur många det finns och varför det görs så lite för att stoppa dem.

Poliser som tar dig för förvaring en natt kan ge dig husrum för en extra natt om du i utbyte ger dem sex. Lärare som är "schyssta" och låter dig komma undan med skolk och bjuder på lunch om du i utbyte ger dem en sängkammarrunda. Socialsekreterare, läkare, psykologer, alkoholister, knarkare, det spelar ingen roll om du är hög eller låg, pedofilerna finns överallt.

Det är dock lättare att komma undan om de har en högt uppsatt position, vem väljer de att tro på när du anmäler dem? Ingen tror på en nedknarkad unge som "bara vill ha uppmärksamhet".
Kommentera inlägget här: