irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Skiter i vilket...

Kategori: Allmänt

för tillfället är jag fuller...uller...wtf, har druckit mer än jag borde eller mer än jag tål, så är ganska aspackad just nu, men faktiskt så skiter jag i det just nu...från fyllon och barn eller handikappade får man höra sanningen, eller?

Haha, det finns ingen sanning, när du säger din egen sanning så säger alla andra att du ljuger eller överdriver så vad är sanning egentligen?

Min sanning är att jag aldrig ljuger, men kanske det också är en konstruktion? Jag kanske ljuger utan att jag vet att jag ljuger? Jag kanske anpassar sanningen från mig själv?

Och igen, gör inte alla det? Anpassar sanningen från sig själv? Jag vet vad jag har har sett/gjort/upplevt och blir anklagad för att ljuga.

Jag försöker verkligen att vara objektiv samtidigt som jag vet att ingen kan vara det. Det är faktiskt ganska hemskt att vara så övertygad om sanningen och samtidigt försöka vara objektiv. Då tvivlar jag på mig själv, fast jag vet att jag gör allt för att visa båda sidorna av myntet.
Kommentera inlägget här: