irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Terapi

Kategori: Allmänt

Jag blir inte klok på alla dessa terapier som ska hjälpa. Nu har jag varit hos någon som är helt inne på det här med mindfulness. Jag har talat om att jag inte tror på det. Jag har också talat om att jag är person som har försökt i hela mitt liv att förändra mig själv för att passa in.
 
Vad katten, tre års terapi i Sverige som gick ut på att jag ska lära mig att acceptera mig själv som jag är. Nu måste jag lära mig att förändra mig själv. Logiken i det fungerar inte.
Kommentera inlägget här: