irmeli

Bloggen handlade från början om terapi, psykisk och fysisk misshandel samt sexuella övergrepp. I huvudsak använde jag den som ett terapiredskap för att bearbeta mina egna reaktioner och minnen. Nu skriver jag om vad som faller mig in, om mitt nya liv i Holland blandat med mitt gamla liv i Sverige.

Tror jag är lite tjatig men...

Kategori: Allmänt

varför kan jag aldrig få ett svar? Jag vet att jag är en knepig person, men varför kan jag då inte få en diagnos eller någon annan form av svar på varför jag är som jag är? Jag tror att det är för att jag fungerar för bra, då är det dumt att göra en utredning för då kanske jag identifierar mig med vad de nu beslutar sig för.

För mig handlar det mer om svar än att jag vill vara sjuk, jag hatar mig själv just nu, jag kan inte göra något utan att få ångest, eller jag vet inte ens om det är ångest, jag får hjärtklappning, magont och vill spy, är inte det typ ångest? Jag vill inte leva och jag vill inte dö, är inte det ångest?

Hur som helst så är jag förbannat trött på att inte kunna gå utanför dörren utan att må pest, min enda säkra plats är i sängen eller på soffan med en filt uppdragen till näsan. Allt jag vill är att sova, men med benzos kan jag jag bara sova på natten och ja, de fungerar så att jag sover mina åtta timmar, sedan är jag lik förbannat vaken resten av tiden.

När jag helst skulle vilja sova till allt ordnat sig...ibland tänker jag för evigt...jag ser inte ljuset i tunneln och varje gång jag ser en gnista så släcks den...varför får vissa människor en räkmacka med handpillade räkor och andra bara lera med grus?
Kommentera inlägget här: